Bedriftsinterne prosesser
Vi leverer bedriftsinterne og tilpassede program innen lederutvikling. Der skaper vi endring og utvikling sammen med bedriftens ledere mot de målsetninger som er lagt.
Vi leverer bedriftsinterne og tilpassede program innen lederutvikling. Der skaper vi endring og utvikling sammen med bedriftens ledere mot de målsetninger som er lagt.
Hvordan sikrer du at strategien omsettes til handling i din virksomhet?
Er dine ledere og medarbeidere rustet til å møte morgendagens utfordringer? Har du kontroll på om leveranseprosessene dine virkelig skaper økt kundetilfredshet og lojalitet?
For å utvikle konkurransekraft er det avgjørende å ikke bare ha en klar strategi, men også sørge for at den forankres og følges opp med konkrete handlinger.
Vårt hovedfokus er alltid å skape reell effekt. Derfor designer vi hver prosess for å maksimere resultatene og sikre at både ledere og medarbeidere er godt rustet til å levere på strategi, prestasjon og kundeopplevelse.
Ønsker du å sertifisere lederne dine på Leading Edge lederprogram nivå 1? Les mer her...
– i hvordan stå støtt i seg selv og hvordan støtte andre i vekst og utvikling. Vi legger vårt stolthet i praktiske og konkrete metoder som kan tas i bruk i hverdagen.
Det kan være ulike virkemidler som skaper resultater og vi jobber i et bredt spekter av tjenester for at du og din bedrift skal lykkes. Vi skreddersyr dette sammen med deg og din bedrift sitt behov:
Dette programmet er for deg som ikke tidligere har tatt NLP-sertifisering eller gått et lederprogram i regi av oss. Gjennom verktøy og metoder du lærer på kurset, vil både du, dine medarbeidere og din organisasjon merke positiv endring.
Du vil få en internasjonal sertifisering på NLP Practitioner-nivå.
Nivå 1 settes opp to ganger per år. Om våren er det seks samlinger á to dager pluss en dag for sertifisering. Om høsten er det to dager den første og siste gangen vi møtes og én dag de resterende ni. Neste oppstart, datoer og mer informasjon finner du i aktivitetskalenderen.
Mestring krever trening, og i dette programmet videreutvikler vi metodene og utvider din forståelse. Vi gir deg effektive verktøy til å lede andre!
Programmet gir en internasjonal sertifisering på NLP Master-nivå og er for deg som tidligere er sertifisert på NLP Practitioner-nivå eller har gått en lederutdannelse i regi av oss i Leading Edge.
Kurset er for deg som ønsker å bli en ypperlig tilrettelegger, foredragsholder og trener.
Vi lærer deg å trene andre til å bli så god som du har blitt. Programmet er en kombinasjon av det beste innen NLP og presentasjonsteknikk. Når du har tatt dette kurset har du tatt første steg på en Leading Edge NLP Trainer utdannelse som vi vil tilby i fremtiden.
Nivå 3 tilbys ved forespørsel.
Del 1
Vi arbeider vi med å sette lederskapet inn i kontekst med service profitt sammenhenger, individuelle caser og målsettinger med programmet. I tillegg lærer du en effektiv arbeidsmodell for å coache frem utvikling og bedre prestasjoner.
Del 2
Hva kjennetegner et optimalt lederskap? Et lederskap som utvikler medarbeider-tilfredshet, kundeopplevelser og lønnsomhet har helt konkrete trekk som er trenbart. På denne delen arbeider vi med disse 5 adferdstrekkene.
Del 3
Effektive ledere er målbevisste og opptatt av resultater. På denne delen arbeider vi med hvordan kommunisere og coache på mål slik at du sikrer måloppnåelse. Vi fortsetter fokuset på hvordan bruke språket på en byggende måte.
Del 4
Hvordan lede enkeltindivider? Effektive ledere er dyktige til å bygge relasjoner og tilpasse seg ulike medarbeidere. Vi arbeider med hvordan bygge gode relasjoner, og hvordan bruke det godt til å øke samspill og leveransekvalitet.
Del 5
Hvordan arbeide med utvikling på ulike nivåer og skape effektive og varige endringer? Skal du klare å endre et adferdsmønster trenger du å forstå hva som påvirker hvordan vi tenker og hva som driver oss mennesker.
Del 6
Verdier påvirker blant annet hvordan vi prioriterer, besluttet og lar oss motivere. På denne delen lærer du en kraftfull verdiavklaringsprosess som kan brukes i både rekruttering og i videreutvikling av medarbeidere, og deg selv.
Del 7
Hva vi tror på er avgjørende for hvordan vi møter ulike situasjoner og mennesker. Vi arbeider med støttende og begrensende sannheter. I tillegg utvikler vi en mental fleksibilitet med perspektivskifte og hvordan løse konflikter.
Del 8
Vi arbeider vi med forståelsen av mentale prosesser og hvordan skape hurtige endringer. Selvledelse handler om å forstå seg selv, forsterke styrker og evne å endre det som ikke fungerer. Vi trener på effektive metoder for tilstandsstyring.
Del 9
Kommunikasjon handler i stor grad hvordan vi bruker språket vårt til å skape bevissthet og motivasjon. Med språket vårt kan vi bygge ressursfulle tilstander i oss selv og andre. Vi trener på språkmodeller de beste prestasjonsutviklerne naturlig bruker i sin måte å arbeide på.
Del 10
Hva sier nyere forskning om endring på individ og gruppenivå? Denne forståelsen øker sannsynligheten for at du som leder lykkes med endring og omstillingsprosesser. Vi arbeider med konkrete og anerkjente verktøy og metoder som du enkelt kan omsette i praksis.
Del 11
«Beste praksis» er et begrep som er godt innarbeidet for mange, men hva betyr det og hvordan arbeide med det i praksis? Vi kaller det suksessmodellering, og det er svært virkningsfullt for å skape et lærende miljø og forløse et potensial, både på individ og på organisasjonsnivå.
Del 12
Da er dagen kommet for sertifisering. I forkant av denne delen gjennomføres det en individuell, skriftlig evaluering som sendes inn digitalt. På selve dagen presenterer den enkelte deltaker utviklingen på sine definerte caser, og får tilbakemelding fra trenere og deltakere. En veldig lærerik dag!
Våre lederutdannelser lærer deg å jobbe systematisk med prestasjonsutvikling og optimaliserer din lederatferd. Det å inspirere og utvikle mennesker er det beste vi vet. Derfor er det utrolig givende å se at alle som deltar på våre kurs lærer seg nye verktøy som støtter dem i deres lederskap. I tillegg til dette har vi også sett at samtlige deltagere vokser som mennesker.
Jeg er en bedre utgave av meg selv hvor økt selvinnsikt står mest sentralt. Tusen takk for herlige samlinger, dere er dyktige.
NLP Lederutviklingsprogrammet til Leading Edge ble mottatt og opplevd svært positivt av samtlige deltagende ledere, og det har vært en sterkt medvirkende årsak til den svært gode utviklingen vi har hatt i kunde- og medarbeidertilfredshet det siste året. Etter programmet, som hadde et klart og tydelig fokus på prestasjonsutvikling, kommunikasjons- og forandringsarbeid, har våre viktigste parametere, opplevd kundetilfredshet og medarbeidertilfredshet styrket seg betraktelig. For eksempel så har negative kundetilbakemeldinger blitt redusert med om lag 25 % og det er et langt tydeligere lederskap med styrket selvtillit som praktiseres på avdelingene. I lederevalueringene etter programmet har samtlige deltagende ledere også fått en høyere score av sine medarbeidere.